Cyklo Partizánske - 21.máj 2005, so.

Úsek 1, Alekšince - Zbehy
čas v cieli úseku - 7:41 hod.; dĺžka úseku - 6,75 km; čistý čas jazdy - 0:16:04 hod.
Víkendovej cyklotúre predchádza slnečný pracovný týždeň. Keďže už dávnejšie som sa so spolužiakom Janom Harbuľákom zhováral o možnosti vyraziť na nejakú spoločnú cyklistiku, v piatok po škole sme sa dohodli, že niečo uskutočníme, a v starej mape Slovenska ešte z federálnych čias vybrali cieľ – Partizánske. V sobotu ráno vyrážam o 7:23 hodín, prechádzam andačskými kopcami a v Zbehoch pri pošte vyčkávam na Jana. Prišiel som mierne v predstihu, kolega ešte raňajkuje.

Úsek 2, Zbehy - Horné Obdokovce
čas v cieli úseku - 8:41 hod.; dĺžka úseku - 14,63 km; čistý čas jazdy - 0:35:02 hod.
Tesne po ôsmej spolu vyrážame smerom na Šurianky. Cieľom je teda Partizánske, priemyselné centrum na hornej Nitre, no namiesto najrýchlejšej varianty po hlavnej uprednostňujeme vedľajšie cesty. Zrána je v pohybe ešte trochu chladno, vychádzajúce slnko však postupne zohrieva ako okolitú krajinu, tak nás. Za Šuriankami dávam dole bundu a pokračujem v krátkom rukáve. Krajina pri Topoľčanoch je mierne zvlnená, treba prekonať množstvo menších i väčších kopcov, napriek tomu postupujeme celkom rýchlo. Prechádzame cez Hruboňovo a Čermany, zastavujeme v Horných Obdokovciach.

Úsek 3, Horné Obdokovce - Chrabrany
čas v cieli úseku - 9:17 hod.; dĺžka úseku - 12,34 km; čistý čas jazdy - 0:24:54 hod.
Za Obdokovcami prekonávame dosť prudký, až zabijácky kopec, z ktorého potom upaľujeme vyše šesťdesiatkou. V Ludaniciach vedľa železničnej stanice sme sa napojili na hlavný ťah na Prievidzu. Začíname pociťovať mierny protivietor, ktorý nám uberá na rýchlosti a postupne aj na silách. Krátko oddychujeme v obci Chrabrany na autobusovej zastávke.

Úsek 4, Chrabrany - Bošany
čas v cieli úseku - 9:44 hod.; dĺžka úseku - 10,8 km; čistý čas jazdy - 0:24:54 hod.
Na čele sa s Janom striedam, čím ani jeden z nás nemusí s vetrom bojovať dlhšie než je potrebné. V Topoľčanoch je čerstvo postavený obchvat, či skôr jeho prvá polovica, vďaka čomu sa nám podarilo vyhnúť centru mesta. Pôvodne sme odtiaľto chceli po hlavnej postupovať až do Partizánskeho, no na kruhovom objazde sme nabrali zlý smer na Práznovce a vyústili v Baštíne, miestnej časti Bošian, na podhorskej ceste z Nitry. Touto sme mali v úmysle sa poobede vrátiť. Kvôli opísaniu údajov z cyklocomputra zastavujeme v Bošanoch.

Úsek 5, Bošany - Partizánske (centrum)
čas v cieli úseku - 10:23 hod.; dĺžka úseku - 12,58 km; čistý čas jazdy - 0:30:58 hod.
Pokračujeme spomínanou podhorskou cestou na Nedanovce a Krásno. Vozovka je pomerne úzka, premávka sa smerom na sever zahusťuje, musíme dávať bacha. Na konci Brodzian sme krátko postáli pri moste ponad rieku Nitru a nato pokračovali do Veľkých Bielíc, miestnej časti Partizánskeho. Obďaleč sa opäť napájame na hlavnú a vstupujeme do centra mesta.

Úsek 6, Partizánske - Solčany
čas v cieli úseku - 11:52 hod.; dĺžka úseku - 17,15 km; čistý čas jazdy - 0:45:15 hod.
Nepodarilo sa nám nájsť klasickú krčmu so sedením zvonka, tak sme zašli do prvého podniku, ktorý bol poruke – akéhosi bistra Kelt, kde však nemali čapovanú kofolu, iba fľaškovú colu. Okrem toho, obsluha veľmi dobrý dojem nezanechala. Na cestu naspäť vyrážame o trištvrte na jedenásť. Z centra sme sa vymotali na rovnaký smer ako ten, z ktorého sme prišli. Zastavujeme sa pred Krásnom pri jazierku, kde si dávame obed. Posilnení obloženými chlebami pokračujeme v jazde cez Bošany a Baštín a nakrátko opäť zastavujeme na začiatku Solčian.

Úsek 7, Solčany - Podhorany (križ.)
čas v cieli úseku - 12:57 hod.; dĺžka úseku - 20,43 km; čistý čas jazdy - 0:53:13 hod.
Podhorskou cestou ťahajúcou sa okrajom masívu Tríbeča prechádzame cez Nitriansku Stredu, Čeľadince, Kovarce a Oponice. Nad obcou sa na dohľad z cesty týčia zrúcaniny Oponického hradu. Nejak ma pobolievajú kríže, občas teda zastavujem, aby som im dal oddýchnuť. Väčšina cesty sa ťahá po rovinke, alebo prechádza do miernych klesaní a stúpaní. Na rázcestí pri Podhoranoch robím zápis údajov, potom stúpame do hornej časti dediny, Mecheníc, kde sme zašli do krčmy a osviežili sa pollitríkom kofoly.

Úsek 8, Podhorany - Alekšince
čas v cieli úseku - 14:52 hod.; dĺžka úseku - 21,62 km; čistý čas jazdy - 1:02:19 hod.
Odpočinutí sa okolo druhej vydávame na záverečnú etapu cesty. Z Podhorian schádzame k hlavnej a popri železničnej trati pokračujeme do Drážoviec. Premávka je riedka, cestou však míňame dnešného prvého cyklistu. Pri železničnej stanici v Drážovciach sa napájame na hlavnú cestu z Nitry do Topoľčian, zakrátko z nej však odbočujeme do Čakajoviec. Na konci Zbehov sme sa rozdelili, Jano sa z prvého kopca stáča na poľnú cestu a smeruje k babke, ja samozrejme pokračujem andačskými kopcami domov. Do Alekšiniec som dorazil pred treťou, na moment si oddýchol a pustil sa do čistenia bicykla. Po výdatnom neskorom obede si v hlave rekapitulujem tento výlet.

Počasie - jasno, slnečno, tep.asi 25°C
Účastníci - Ján Harbuľák, Roland Nádaskay

celk.vzdialenosť celk.čas výletu čistý čas jazdy priemerná rýchlosť max.rýchlosť max.rýchl. miesto