Cyklo Piešťany - 28.máj 2005, so.

Úsek 1, Alekšince - Zbehy
čas v cieli úseku - 9:49 hod.; dĺžka úseku - 7,52 km; čistý čas jazdy - 0:18:43 hod.
Ďalší deň, ďalšia cyklistika. Tentoraz však nejdem sám, na tejto akcii som sa dohodol so spolužiakom Janom a jedným jeho známym, s ktorým by sme mali v lete podniknúť viacdňovú cyklistiku naprieč Slovenskom. Miestom stretnutia sú opäť Zbehy. Od domu vyrážam o 9:28 hodín, ako obvykle zdolávam andačské kopce, v Zbehoch si trasu mierne predlžujem okolo „hlavnej“ stanice a pri železničnej zastávke Zbehy obec prichádzam spoza trate k potravinám Domovina. Mám pár minút na oddych, Jano s Dušanom dorazili až niečo po desiatej.

Úsek 2, Zbehy - Veľké Ripňany
čas v cieli úseku - 10:51 hod.; dĺžka úseku - 17,9 km; čistý čas jazdy - 0:41:23 hod.
V rýchlosti sme sa zvítali a vyrazili na cestu. Cieľom by mali byť Piešťany, takže zo Zbehov naberáme smer Nové Sady. Cestári na tomto úseku práve plátajú deravý povrch vozovky, cesta je posiata pravidelnými obdĺžnikovými výrezmi, na ktoré treba pri jazde dávať dosť pozor. Inak je mi tento úsek dôverne známy, s otcom a bratmi sme tu robili cyklotúry za starých čias, ešte na starých bikoch. Prechádzame cez Čab, Nové Sady, Malé Zálužie, Biskupovú a na konci Veľkých Ripnian zastavujeme na krátky oddych. Hodín je už pomerne dosť, tempo však máme dobré a niet pochybností, že do Piešťan dorazíme.

Úsek 3, Veľké Ripňany - sedlo Havran
čas v cieli úseku - 11:43 hod.; dĺžka úseku - 12,61 km; čistý čas jazdy - 0:42:09 hod.
Vo vedení sa striedame, na čele „pelotónu“ je práve ten, kto sa na to najlepšie cíti. Za Behyncami, miestnou časťou Veľkých Ripnian, nasleduje Radošina, pomerne veľká dedina na úpätí kopcov Považského Inovca a konečná stanica trate č.142. Zastavujeme za obcou, pri chránenom prírodnom výtvore jaskyni Čertova pec, osídlenej pravekým lovcom. Motorest či automekemping, ktorý sa nachádza obďaleč, je nefunkčný. Po krátkej prestávke sa dávame do stúpania hore kopcom, horským priechodom Havran. Z radošinskej strany našťastie stúpanie nie je až také zničujúce. Vrchol kopca, sedlo Havran (390 m.n.m.) označuje tabuľa deliaca okresy Piešťany a Topoľčany. Na sedle sa nachádza reštaurácia s vonkajším sedením v tieni košatých stromov, kde sa nakrátko zastavujeme a osviežujeme každý dvoma-troma kofolami.

Úsek 4, sedlo Havran - Ratnovce
čas v cieli úseku - 13:22 hod.; dĺžka úseku - 16,6 km; čistý čas jazdy - 0:45:11 hod.
Zo sedla vyrážame okolo pol jednej. Smerom na Piešťany je dosť hustá premávka, musíme sa spúšťať opatrne. Pred Bankou sa mi však podarilo rozbehnúť a prekročiť povolenú rýchlosť 40 km/h o vyše dvadsať čísel. Za obcou Banka prechádzame Kúpeľným ostrovom a na moment sa zastavujeme na Jurkovičovom moste ponad Váh. Sledujeme okolitý turistický ruch, čajky poletujúce nad riekou a rybárov vysedávajúcich na jej brehoch. Pokračujeme do centra a ďalej po hlavnej smerom na juh, po zdolaní všetkých svetelných križovatiek opúšťame mesto a presúvame sa k vodnému dielu Drahovce. Za priehradou prechádzame po násype na okraji jazera do neďalekých Ratnoviec.

Úsek 5, Ratnovce - Hlohovec (Jašter)
čas v cieli úseku - 14:23 hod.; dĺžka úseku - 14,05 km; čistý čas jazdy - 0:41:29 hod.
Chvíľu oddychujeme pri štrkovisku na brehu vodnej nádrže Sĺňava, Jano sa dokonca odhodlal namočiť si nohy. Naša ďalšia cesta vedie po ľavej strane rieky Váh, popod kopce Považského Inovca. Na trase máme obce Sokolovce, Jalšové a Koplotovce. Začína pofukovať mierny protivietor. Za účelom krátkej pauzy a občerstvenia zastavujeme vo vieche Jašter na okraji Hlohovca, priamo pod vinicami. V tomto podniku však namiesto kofoly čapujú vineu.

Úsek 6, Hlohovec - Alekšince
čas v cieli úseku - 16:20 hod.; dĺžka úseku - 21,08 km; čistý čas jazdy - 1:06:25 hod.
Krátko pred treťou naberáme smer Pastuchov a stúpame hore Sorošom. Hore týmto kopcom idem prvý raz po veľmi dlhej dobe. Kúsok za Pastuchovom pri osade Hašoš schádzame na ešte vedľajšiu, výmoľmi posiatu spevnenú cestu. Na vrchole strmého kopca pri bývalom majeri Bartačín som musel chvíľu postáť, Jano s Dušanom si dole v údolí vychutnávali krajinu. Z pahorkov zbiehame do Kľačian, odkiaľ sa po hlavnej ceste Hlohovec – Nitra presúvame do neďalekých Alekšiniec. Pri druhom priecestí sme sa niečo po štvrť na päť rozdelili. Mňa čaká už len jeden kopec ku kostolu, kým kolegovia majú namierené do Nitry. Po pripočítaní včerajšej cyklistiky je to za víkend dohromady niečo viac než 200 kilometrov.

Počasie - jasno až polojasno, slnečno, tep.asi 25°C
Účastníci - Dušan Varga, Ján Harbuľák, Roland Nádaskay

celk.vzdialenosť celk.čas výletu čistý čas jazdy priemerná rýchlosť max.rýchlosť max.rýchl. miesto