Tatry (deň 2) - 29.december 2007, so.

Ráno sme vstali pomerne neskoro, pomaly sme sa naraňajkovali. Tatranskou električkou sme o 10.20 hod odcestovali do Starého Smokovca. Tam sme sa na chvíľu zastavili v lekárni a potom sme vyrazili po žltej značke okolo zjazdovky cez les na Sliezsky dom. Ešte sme sa spýtali vlekára na cestu cez zjazdovku, pretože značku nebolo možné rozoznať. Aj napriek tomu sme však chvíľku blúdili po bývalom lese poničenom kalamitou, kým sme natrafili na značku. Potom to už išlo hladko. Počasie bolo krásne, slnečné, ale na svahu spočiatku fúkal studený vietor. Znova a znova sme obdivovali výhľad na krajinu – vrcholky hôr trčiace nad pásom hmly – inverzia stále trvá.
Postupovali sme ďalej lesom až po Velickú poľanu, odkiaľ sme dokončili výstup na Sliezsky dom. Bolo tam pomerne veľa ľudí, ale hlavne pred hotelom (vnútri je všade NO PICNIC, dokonca s hrozbou pokuty 200 Sk ?!). Dali sme si čaj, polievku, urobili zopár fotiek a pustili sme sa dole po zelenej značke do Tatranskej Polianky, kde sme zišli už takmer za tmy. O chvíľu nám prišiel vláčik, bol totálne preplnený (sobota), tlačili sme sa tam ako haringy.
V Starom Smokovci sme prestúpili na vláčik do Tatranskej Lomnice a o pár minút sme už sedeli v bufete KOMO (mali sme šťastie, práve sa uvoľnil stôl) a dávali sme si večeru.
(Robi)

Vstávame neskôr ako včera, keďže túra na Skalnaté pleso nás mierne zmohla. Raňajky bez naháňania, presun na električku Os 8211 až o 10:20 hodín. O trištvrte na jedenásť vyrážame od stanice v Starom Smokovci, najskôr návšteva lekárne, na Jakubkovej lúke zmätok pri hľadaní turistickej trasy. Zo zjazdovky schádzame do pásma polomu, kde sa chvíľu naslepo motáme, napokon chodník nachádzame asi 50 metrov západne.
Počasie je aj dnes prekrásne. Podtatranskú kotlinu a aj vyššie ležiace tatranské osady obaľuje pás hmly, zatiaľ čo skalnaté vrcholky tatranských štítov sa majestátne týčia k jasnej tmavomodrej oblohe.
Po chvíli vchádzame do lesa, kde sa po zdĺhavom postupe po vcelku vychodenom chodníku dostávame o 12:25 hodín k Rázcestiu nad Tatranskými Zrubmi (1409 m.n.m.). Stretávame prvých turistov. Povyše les opúšťame a pár minút postupujeme ešte pásmom kosodreviny. O štvrť na dve sa vynárame na Velickej poľane, odkiaľ po krátkom oddychu pokračujeme vo výšľape už po zelenej.
Záverečný úsek končíme pred horským hotelom Sliezsky dom (1670 m.n.m.) vo Velickej doline. V reštaurácii, zmenenej počnúc minulým rokom na „samoobsluhu“, si dávame ľahký obed (polievka, kapustnica...). Čaj som si kvôli vysokým cenám odpustil a radšej si pred hotelom odpil z vlastných zásob.
Na spiatočnú cestu vyrážame okolo 14:40 hodín, klesáme po zelenej na Velickú poľanu (1562 m.n.m.) a ďalej Velickou dolinou až do Tatranskej Polianky. V lese stretávame niekoľko ľudí stúpajúcich hore, prevažne skialpinistov, iní zostupujú spolu s nami. Po príchode do Tatranskej Polianky smerujeme k miestnemu obchodu, nakoľko treba na zajtra nakúpiť zásoby, ibaže ten je zatvorený. Na železničnej stanici končíme túru o 16:20 hodín, pričom onedlho nato sa definitívne zotmieva.
Vlak chytáme skorší ako obyčajne, už o 16:27 hodín prichádza Os 8125 (Štrbské Pleso – Poprad), avšak ten je natrieskaný lyžiarmi, turistami i výletníkmi rôznych národností. V Starom Smokovci prestupujeme na električku Os 8222 s pravidelným odchodom o 16:47 hodín. V Lomnici ešte čo-to dokupujeme v potravinách a deň zakončujeme večerou u „stojáka“.