Dolný Kubín - 20.august 2006, ne.

O tejto akcii sa nebudem nejako obsiahle rozpisovať, išlo v podstate len o to, že tento deň bol posledným, čo sa platnosti môjho sieťového lístka „Slovak 26“ týka (ten som kúpil deň pred odchodom do Košíc).
Ráno teda ešte za tmy vyrážam z domu na vlak o 4:50 hodín do Leopoldova, treba využiť všetok čas. V Leopoldove prestupujem na nočný rýchlik Zemplín z Humenného a ďalší prestup ma čaká v Trnave, kde kupujem lístok a ešte si aj poblúdim po perónoch. InterCity som však akurát stihol. Počas cesty som od bufeťáka (chodia z jedálneho vagónu stále hore-dole po vlaku) kúpil bagetu na raňajky a neskôr si pospal.
Okolo ôsmej som v Žiline, kde od stanice mierim rovno na hlavné námestie. Ešte som nevedel čo ďalej, nuž teda listujem v cesťáku. Nakoniec nasadám na totálne plný rýchlik ČD Excelsior (Cheb – Košice), kde sa v kupé veziem s francúzskym párikom. Z ich rozhovoru som pochopil iba to, že idú na Dedinky, z čoho som sa potešil.
O dve stanice ďalej, teda v Kraľovanoch, vlak opúšťam a prestupujem na motorovú súpravu (811+vozne) do Trstenej. Dokonca som po dlhej dobe stretol revízora. V Dolnom Kubíne sa vlaky križovali, preskakujem teda na druhý a dolinou Oravy sa vraciam do Kraľovian. Nečakám dlho, keď tu prichádza rýchlik Dargov v smere od Čiernej nad Tisou. Ten je taktiež napráskaný, dokonca stojím v chodbičke, no to je jedno, lebo už vo Vrútkach vystupujem a v rýchlosti (rovnako ako v marci 2006) presadám na okuliarnikom ťahaný osobák do Banskej Bystrice. Bola tu aj možnosť odviezť sa do tohto krajského mesta a späť cez Prievidzu, no prišiel by som domov dosť neskoro.
Vystupujem v Diviakoch a presúvam sa k inému vlaku, do Zvolena cez Kremnicu (754+vozne, v poslednom čase tu takto jazdia, predtým chodili iba motoráky), keď tu pri mihnutí sa okolo dverí badám známu tvár – Dano Zajko. S ním som teda cestoval až do Prievidze, pričom sme prebrali rôzne aktuality, vrátane lychapárskej brigády na chate v Gánovciach. V Prievidzi ho čakala s autom Ľudka, nuž sa teda s nimi lúčim a idem vlastnou cestou – do krčmy, kde zvyčajne trávime tunajší dlhý prestup.
Obed je segedín, nejaká tá kofola a potom na vlak. V Topoľčanoch som prestúpil na rýchlik Bojnice, ktorý tu predbieha tento osobák a zaviezol sa po najbližšiu rýchlikovú zastávku, ktorou je stanica Zbehy. Vystupujem azda jediný. Domov pokračujem cez andačské kopce, čo na Rybničnú trvá asi hodinku. Je to však furt rýchlejšie ako ísť osobákom do Lužianok a tam čakať dve hodiny na prípoj.

Počasie - teplo, bezveterno, polooblačno, k večeru oblačno